Eyewear trends

Duo kleuren en patronen

Grote modehuizen verwerken opvallende duo kleuren in de high fashion kleding. Eyewear is fashion, dus de trends die we op de catwalk waarnemen zien we ook terug in de brillen. Zo zien we bij Vogue, Etnia en Bevel verrassende kleurencombinaties en bij Gucci en Dior de stijlvolle zwart wit combinatie.

Niet alleen duo kleuren maar ook patronen zijn veelvuldig gespot. Bij bijvoorbeeld Lafont en Marc Jacobs zien we prachtige patronen en prints, met name zichtbaar op de binnenzijde van de veer, minimalistisch en eigentijds.

In navolging op de eerdere succesvolle rare prints van Ray-Ban komt het hippe merk nu met het surf up patroon. Het unieke patroon dat we op de binnenzijde van de veer zien is geïnspireerd door het zonnige Hawaï.

Nog een merk welke bekend staat om creatieve vormen en kleuren is Mad in Italy. Dit met de hand gemaakte produkt van mooie materialen en zorgvuldige afwerking ontwikkelt zich tot een concept van complete waanzien. Het montuur wordt een persoonlijkheidskenmerk: Mad!

Clubmaster insprired

De clubmaster werd in de jaren 50 geïntroduceerd en was in eerste instantie erg geliefd onder jazz artiesten. Het kenmerkende front van de clubmaster, licht cat-eye met direct herkenbare dubbele klinknagels op de voorzijde, geven de bril een stijlvolle, sprekend retro look. De populariteit van een van de meest iconische brillen aller tijden blijft aanhouden en lijkt zichzelf zelfs te overstijgen! In de nieuwste eyewear zien we vele modellen die geïnspireerd zijn door de clubmaster. Zo komen Ray-Ban, Vesterby, en Persol met hun eigen interpretatie van dit model, zowel in de zon- als correctiemonturen. De uitstraling van deze brillen is stuk voor stuk krachtig door de unieke mix van historie met een eigentijdse twist; de klassieker blijft voortleven!

Cat-eye, ofwel vlindermodel

De vlindermonturen zijn dit jaar wat groter en fijner dan de klassieke monturen. De opwaardse hoeken geven het gezicht een positieve uitstraling. Het franse merk Face à Face bestaat uit een collectie in het oog springende brillen die stuk voor stuk met de hand vervaardigd worden in hun Parijs atelier. Sinds 1995 zijn Face à Face brillen uitgegroeid tot een echte topseller op de wereldmarkt. Elke bril op zich is eeen echt designobject. De ontwerpers van Face à Face maken karakteristieke monturen die je uiterlijk versterken en je ogen laten spreken.